LOGOPEDSKA TERAPIJA
Logopedska terapija je rehabilitacijski program koji se najdulje u kontinuitetu provodi u našoj školi. Vrlo blizu pola stoljeća učenicima naše škole pruža se pomoć u poboljšanju komunikacije kao i savladavanju vještina čitanja, pisanja i računanja. Danas je sve veći broj učenika sa specifičnim jezičnim teškoćama i poremećajem u komunikaciji. Kod velikog broja učenika prisutni su poremećaji artikulacije, ritma i tempa govora, oralna površnost, kao i siromašan rječnik, agramatičnost u govoru, otežana verbalizacija ideja. Logopedskom terapijom pokušava se otkloniti ili smanjiti navedene teškoće i pomoći učenicima u boljem i bržem savladavanju školskog gradiva.
KINEZITERPAIJA
Kineziterapija je zdravstveni program koji u doslovnom prijevodu znači liječenje pokretom tj. osnovno sredstvo djelovanja jest pokret. S obzirom na zdravstveni problem to podrazumijeva različite modalitete rada, te doziranje intenziteta vježbanja ovisno o pojedincu i njegovom stanju. Osnovni cilj kineziterapije je postizanje optimalne rehabilitacije poslije bolesti ili oštećenja do takvog stanja koje omogućuje što prirodniji način života i poboljšanje funkcioniranja dijela organizma ili organizma u cijelosti.
MUZIKOTERPAIJA
Muzikoterapija se provodi u skupinama polaznika radnog osposobljavanja te u sklopu produženog stručnog postupka (PSP). Kroz muzičke igre, pokret i ples mladi uključuju i razvijaju gotovo sva osjetila. Obogaćuju svoje emocionalne doživljaje, razvijaju nove motoričke vještine te unapređuju već postojeće. Stječu pojam o vlastitom tijelu i okolini, o odnosima u prostoru i vremenu. Kroz muzičke igre uče nove pojmove te proširuju svoje perceptivne i kognitivne sposobnosti. Razvija se receptivni i ekspresivni govor, samopouzdanje, samoinicijativa i samoizražavanje. Muzikoterapija ima iznimno važnu ulogu u radu s mladima, budući da se kroz zabavne i kreativne muzičke aktivnosti uspješno postižu ne-muzički, rehabilitacijski ciljevi.
„Ovdje je bolje nego u discu!“ Dominik, RO
PROGRAM "PLAY ATTENTION"
Program "Play attention" provodi se u našoj školi već dvije školske godine, a u radu s učenicima postižemo zapažene rezultate. Ovaj se program trenutno provodi samo u nekoliko osnovnih škola, dok u srednje škole za sada nije uveden. Našu je školu u ovom projektu podržala RTL televizija putem udruge „RTL pomaže djeci“. Program "Play attention" inovativan je sustav učenja koji pomoću posebno razvijenih računalnih alata pomaže učenicima s teškoćama pažnje i koncentracije (ADHD), autizmom i ostalim poremećajima autističnog spektra. Na taj način učenicima olakšava ispunjavanje svakodnevnih zadataka i pomaže im zadržati motivaciju pri obavljanju zadataka koje inače izbjegavaju i ne vole.
„Polazim terapiju već dvije godine i ona mi jako pomaže. Na terapiji mi je lijepo, opustim se. Iza terapije se osjećam bolje jer nisam više napeta kao prije. U učeničkom domu gdje sam smještena za vrijeme školovanja su primijetili kako mi play attention pomaže u životu. Ponašanje mi se jako popravilo i više se ne svađam često kao prije. Na terapiju namjeravam ići i dalje.“
Učenica - polaznica terapije
TERAPIJA PLESNIM POKRETIMA
Plesna terapija ili terapija plesnim pokretima koristi pokret za poboljšanje emocionalne, kognitivne, tjelesne i socijalne integracije pojedinca. To je korisno svim dobnim skupinama. U radu se koriste i rekviziti: meke loptice, pilates lopte, rastezljive tkanine, elastične trake, a ponekad i glazba i instrumenti. Terapija se može provoditi u jedinicama za mentalno zdravlje, domovima umirovljenika, dnevnim centrima, te u sklopu terapijskog programa prevencije i promicanja zdravlja djece i mladih. Tijelo i um nerazdvojivi su dio jedne cjeline. Pokret i ostali neverbalni znakovi odražavaju unutarnje obrasce razmišljanja i osjećaja. Osluškujući vlastiti pokret osoba upoznaje sebe, svoj način razmišljanja, osjećanja. Pod stručnim vodstvom mijenjajući načine kretanja, mijenja i sebe emocionalno, kognitivno, tjelesno i socijalno.
OBRAZOVANJE |
• Ministarstvo znanost... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Društvo za strukovno... |