PEDAGOG
Pedagoška služba djeluje od samih početaka rada škole. Iako sam naziv radnog mjesta najčešće vežemo uz muški rod-pedagog, taj su posao kod nas obavljale samo žene-pedagogice ili kako se u novije vrijeme kaže pedagoginje. Naše su pedagoginje, kao i dolje potpisana, svojim radom povezivale, oblikovale i pod zajednički nazivnik stavljale brojne aktivnosti škole. U narodu bi nas neizostavno svrstali u skupinu „Katica za sve“. Međutim, niti jedna nije Katica, već gospođe Radmila Kubiček , Marica Čučković i sadašnja pedagoginja, a u budućnosti neko novo ime, radile su, rade i radit će na poslovima koji bi se teško opisali na jednoj kartici teksta. U klasifikaciji radnog mjesta našlo bi se tu mnoštvo standardnih poslova poput upisa učenika, planiranja i programiranja, organiziranje rada u školi, kulturne i javne djelatnost, rada s roditeljima, vođenja pedagoške dokumentacije, organizacije stručnog usavršavanja… Svrha postojanja pedagoške službe u našoj školi određena je i samom lokacijom prostora u kojem radi pedagoginja. Tik uz zbornicu, u stalnoj interakciji s nastavnicima, zajedno unapređujemo nastavni proces , razvijamo ideje i zamisli, otklanjamo i rješavamo svakodnevne i one malo dugotrajnije probleme. Posljednjih godina, rad je naročito usmjeren na modernizaciju nastavnog procesa, unaprjeđenje rada, stručno razvojnu djelatnost, informatizaciju, suradnički i timski pristup izazovima koji se pred nas postavljaju.
Međutim, kada bi se iz mnoštva raznovrsnih i šarolikih poslova morao izdvojiti onaj najvažniji onda je to naravno, rad s učenicima. Obično je pedagoginja prva osoba na koju učenik i roditelj nailazi pri prvom dolasku u našu školu. Pomoć u prilagodbi i rješavanje problema učenika vezanih uz nastavu, učenička prava i obveze, svakodnevni su u radu. Nerijetke su situacije u kojima se od pedagoginje traži savjet za rješavanje pitanja vezanih uz poteškoće odrastanja, svakodnevne školske aktivnosti, slobodno vrijeme i razne životne nedoumice. Ispunjavanje ovih traženja, pred pedagošku službu stavlja imperativ suradnje sa svim strukturama škole počevši od svakoga nastavnika, razrednika, administrativnog osoblja do stručnih suradnika izvan škole. Zajednički nam je cilj stvoriti ugodno školsko okruženje koje će učenicima pomoći u učenju, stjecanju znanja i odrastanju. Vrata pedagoške službe u našoj školi uvijek su otvorena za sve roditelje i učenike koji uz našu pomoć žele razviti vjeru u sebe i svoje sposobnosti, aktivno se uključiti u život i rad škole koja će u njihovim sjećanjima ostati važan, koristan i lijep dio odrastanja.
Rad pedagoga zahtjeva brojna znanja i sposobnosti, ali uspjeh i zadovoljstvo u radu sigurno će izostati ako nema osnovnog sastojka – ljubavi prema djeci i poslu koji obavljamo.
Tamara Štimac, prof.
SOCIJALNI PEDAGOG
Stručni suradnik socijalni pedagog dio je stručnog tima škole. Važna zadaća socijalnog pedagoga je podrška učenicima tijekom njihovog odrastanja kako bi se oduprli nepoželjnim navikama i ponašanjima, usvojili prihvatljiva ponašanja i time si olakšali put prema odrasloj dobi. Socijalni pedagog tu je i za roditelje kojima savjetima može pomoći da se bolje nose s izazovima koji se javljaju u odgoju djeteta u doba puberteta i adolescenije.
Maja Postoglu, prof.soc.ped.
LOGOPED
Našu školu oduvijek pohađaju učenici s manjim ili većim teškoćama u učenju, koji nerijetko imaju neki oblik govornog poremećaja, ali najčešća teškoća s kojom se susrećemo je poremećaj u čitanju, pisanju i razumijevanju pročitanog. Kako su tehnike čitanja, pisanja kao i razumijevanje pročitanog neophodne za učenje i uspješno svladavanje školskog gradiva, njima se najčešće bavimo na logopedskim vježbama. Našu su školu uvijek vodili ljudi koji su bili svjesni potrebe za individualnom pomoći učenicima, stoga je logoped oduvijek bio prisutan u ovoj školi. U početku su se koristile usluge Centra Suvag, a kasnije je škola dobila odobrenje za vlastitog logopeda. I dok u dječjim vrtićima i školama Hrvatske nije bilo logopeda ili je jedan logoped radio na četiri ili više vrtića, odnosno osnovnih škola, u našoj su školi učenici dobivali stručnu logopedsku pomoć. Na sreću, situacija se promijenila, tako da posljednjih godina upisujemo učenike koji su bili obuhvaćeni logopedskim ili defektološkim tretmanom prije upisa u našu školu.
Možda će se nekome činiti čudnim postojanje logopeda u srednjoj školi, ali nastavak logopedskih vježbi u srednjoj školi je logičan budući da kod naših učenika često dolazi do zaboravljanja naučenog. Zbog toga je neophodan kontinuirani rad ne bi li učenici zadržali zadovoljavajući nivo tehnika čitanja i pisanja koje im pomažu i omogućavaju učenje. Korekcija govornih poremećaja provodi se u manjoj mjeri, uvijek kad je govor toliko oštećen da ometa komunikaciju ili u slučajevima kad učenik sam pokaže želju za poboljšanjem svojeg govora.
Svi novoupisani učenici prolaze testiranje kojim se ispita stanje govora, tehnika čitanja, razumijevanje pročitanog i pisanje. Nakon testiranja odrede se učenici kojima je najpotrebnija pomoć i koji će polaziti vježbe. Učestalost polaženja vježbi određuje se prema potrebi, odnosno prema jačini poremećaja. Osim vježbi artikulacije, čitanja i pisanja, učenici od logopeda dobivaju i pomoć u učenju, pisanju domaćih zadaća, pripremanja za kontrolne ispite ili usmeno ispitivanje. Redovit rad i motiviranost učenika često rezultiraju uspjehom u nastavi, što svakako dovodi do poboljšanja slike o sebi koja je nerijetko kod naših učenika loša. Rad logopeda orijentiran je ka zajedničkom doprinosu ukupnog napora svih stručnih djelatnika škole za postizanjem što boljeg uspjeha učenika. Doživljeni uspjeh doprinosi izgrađivanju ličnosti i tako pomaže učenicima i u razdoblju nakon završetka školovanja.
Jadranka Bižić, prof.
SLUŽBA PRAĆENJA PROCESA SOCIJALIZACIJE I PRUŽANJA PODRŠKE PRI ZAPOŠLJAVANJU OSPOSOBLJENIH UČENIKA
Zaposlenje u životu svakog čovjeka, a posebno mladog, igra važnu ulogu kako za mladog čovjeka osobno tako i za njegovu obitelj. Razdoblje od završetka školovanja do zaposlenja posebno je stresno, a ponekad i mnogo dulje od očekivanog. Kako bi to razdoblje prelaska iz škole u radnu sredinu za učenike protekao bez većih frustracija i kako bi postigli što bolji uspjeh u zapošljavanju, u školi djeluje Služba praćenja tijeka socijalizacije i zapošljavanja. Njezina uloga je pružanje pomoći pri zapošljavanju, prvenstveno u nalaženju natječaja i prijave na natječaje za radno mjesto. Služba može pomoći pri ostvarivanju prava u razdoblju prije pronalaska posla te pružiti savjetodavnu pomoć učenicima i roditeljima u rješavanju problema u svezi zaposlenja, a po potrebi i drugim životnim prilikama.
Aktivnosti koje se provode dok su učenici u školi su provođenje radionica za učenike završnih razreda u kojima se obrađuju razne teme važne za buduće uključivanje u svijet rada i samostalan život. Vrlo je važno da učenici imaju podršku obitelji, da ih se potiče da budu što samostalniji, odgovorniji i da svakodnevno stječu radne navike koje će im biti potrebne na radnom mjestu, ali i i u svakodnevnom životu. Bez obzira na pomoć koju ćemo im moći pružiti, budućim mladim ljudima treba poticaj da budu što aktivniji i treba ih hrabriti da sami traže posao, savjet ili pomoć ako im zatreba.
Tamara Berić Blažić, prof.def.
OBRAZOVANJE |
• Ministarstvo znanost... |
• Agencija za odgoj i ... |
• Agencija za strukovn... |
• Društvo za strukovno... |